زمان انتقام پلنگ ایرانی از تیلور آمریکایی فرا رسید

زمان انتقام پلنگ ایرانی از تیلور آمریکایی فرا رسید

حسن یزدانی می‌تواند به دومین مدال طلای المپیک برسد و جاودانه شود اما به نظر می‌رسد مهمترین رقیب یزدانی در راه رسیدن به دومین طلای المپیک، کشتی‌گیر آمریکایی یعنی دیوید تیلور باشد. برخورد احتمالی این دو ستاره دنیای کشتی با یکدیگر سومین تقابل آن‌ها خواهد بود که به احتمال زیاد در فینال المپیک توکیو رخ خواهد داد. در هر دو جدال قبلی، این تیلور بود که موفق به شکست حسن یزدانی شد. اولین دیدار یزدانی و تیلور به جام‌جهانی کرمانشاه برمی‌گردد که کشتی‌گیر آمریکایی که البته در آن زمان ناشناخته بود، موفق شد در مقابل چشم هزاران هوادار ایرانی حریف قدرتمند خود را شکست دهد. یک سال بعد تیلور در مسابقات جهانی ثابت کرد که پیروزی در کرمانشاه اتفاقی نبوده چراکه او موفق شد بار دیگر بر حسن یزدانی غلبه کند. اما حسن یزدانی یک سال بعد توانست مدال طلای جهان را دوباره از آن خود کند. البته دیوید تیلور نتوانست در این رقابت‌ها به دلیل مصدومیت حضور پیدا کند و یزدانی به راحت‌ترین شکل ممکن مدال طلا را از آن خود کرد. با این وجود تقابل احتمالی یزدانی و تیلور در المپیک می‌تواند یکی از جذاب‌ترین مسابقات را در توکیو رقم بزند؛ رقابتی که در آن حسن یزدانی به دنبال انتقام‌جویی و کسب دومین طلای خود در المپیک و تیلور خواهان تداوم موفقیت مقابل کشتی‌گیر ایرانی خواهد بود. البته نباید فراموش کرد که تیلور آمریکایی نزدیک به 50 مسابقه پیاپی است که نباخته.

 رقبای حسن یزدانی
بدون شک جدی‌ترین رقیب حسن یزدانی در المپیک توکیو تیلور آمریکایی است اما نمی‌توان کشتی‌گیران هندی و روسی را دست‌کم گرفت. دیپاک پونیا هندی دارنده مدال نقره جهان در سال 2019 است. حسن یزدانی در فینال همین رقابت‌ها این کشتی‌گیر هندی را شکست داد و قهرمان جهان شد. آرتور نایفونوف از کشور روسیه هم اگرچه به حسن یزدانی در مسابقات جهانی 2019 باخت اما در همان رقابت‌ها موفق به کسب مدال برنز شد. با این حال دشوار است تصور کنید کسی غیر از تیلور یا یزدانی طلای المپیک را در توکیو کسب کند. حسن یزدانی اما طلای المپیک توکیو را نشانه گرفته و به قرعه و شانس توجهی ندارد. او بارها در مصاحبه‌هایش گفته که باید تمامی رقبا را شکست دهد و روی یک حریف تمرکز نکرده است. امروز مرحله مقدماتی و فردا فینال وزن 86کیلوگرم برگزار می‌شود و ایرانی‌ها در انتظار کسب یک نشان طلا از سوی حسن یزدانی در چنین روزی خواهند بود.
 یزدانی حواسش به نایفونوف باشد
نایفونوف روس در سال 2019 و مسابقات قهرمانی جهان به حسن یزدانی باخت و به دیدار رده‌بندی رفت و برنز را کسب کرد. از آن موقع تا حالا 2 بار قهرمان اروپا و 2 بار هم قهرمان روسیه شده تا در 24 سالگی در اوج قدرت وارد مسابقات شود. به نظر می‌رسد نباید خیلی روی نتایج سال 2019 با این کشتی‌گیر روس حساب کرد. پرت کردن حواس یزدانی با مطرح کردن نام تیلور در مصاف احتمالی با این کشتی‌گیر روس شاید کار را برای یزدانی بسیار سخت کند. نتیجه مسابقه کشتی روی تشک مشخص می‌شود و در المپیک‌ها هم هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.
 قرعه حسن یزدانی
حسن یزدانی امروز و در دور نخست وزن ۸۶کیلوگرم به مصاف جاورایل شاپیف از ازبکستان می‌رود و در صورت برتری در دومین مبارزه مقابل برنده استفان ریچموت از سوییس و فاتح بنفردجلاح از الجزایر خواهد رفت. دیوید تیلور رقیب اصلی یزدانی از آمریکا در سمت دیگر جدول قرار دارد و امکان رویارویی این دو تا فینال وجود ندارد. یزدانی در نیمه‌نهایی به احتمال فراوان با نایفونوف از روسیه مسابقه می‌دهد.

https://is.gd/NffNP8

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *