ماجرای خداحافظی سعید معروف از تیم ملی والیبال

دیروز پایان کار رسمی دولت دوازدهم بود، روزی که مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان هم در میانه مسابقات المپیک با ورزش ایران خداحافظی کرد.

ماجرای خداحافظی سعید معروف از تیم ملی والیبال

وزیری که شایعات و شائبه‌های زیادی درباره او و اطرافیانش وجود داشته و دارد و عملکرد ضعیف کاروان ایران در المپیک توکیو هم باعث شده این مسائل دوباره مطرح و انتقادها از وزیر سابق ورزش شدت بگیرد. هرچند در کارنامه هر مدیری شکست و پیروزی، افتخار و ناکامی و نقاط ضعف‌و قوت وجود دارد و هیچ مدیری بدون نقطه ضعف نبوده و نیست و هیچ مدیری نیز کارنامه‌ای عاری از ایراد و سراسر موفقیت ندارد اما کفه ناکامی‌ها و سوءمدیریت در کارنامه سلطانی‌فر سنگین‌تر از کفه موفقیت‌ها و موارد مثبت مدیریتی اوست. عملکرد سلطانی‌فر و معاونان و اطرافیانش در مواردی باعث ایجاد حساسیت در جامعه ورزش شد تا جایی‌که او و پسرش در مظان اتهام شخصی و رنگی‌نگری به فوتبال شدند و حتی عده‌ای موفقیت‌های سریالی تیم پرسپولیس در مسابقات داخلی و حضورش در 2 دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا را مدیون و مرهون نگاه ویژه او به این تیم قلمداد کردند. استدلال‌های این عده از منتقدان که هم از فوتبالی‌ها بودند و هم از چهره‌های سرشناس رشته‌های دیگر ورزشی، بر این مبنا استوار بود که چطور یک باشگاه که طی دهه‌های گذشته موفقیتی نداشته و حتی تا آستانه سقوط هم پیش رفته، به یکباره در دوره مدیریت سلطانی‌فر احیا می‌شود و این اتفاق با افت و ناکامی عجیب رقبای همیشگی سرخ‌ها توام شده، به طوری که باشگاه استقلال در چند سال مدیریت سلطانی‌فر آب خوش از گلویش پایین نرفته است؟ آن‌ها حتی به حذف کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم‌ملی اشاره می‌کنند که پس از شدت گرفتن جنگ لفظی و رسانه‌ای‌اش با برانکو سرمربی محبوب پرسپولیس با وجود علاقه‌مندی به ادامه همکاری با تیم‌ ملی ایران کنار گذاشته و وزارت و فدراسیون فوتبال سراغ مارک ویلموتس بلژیکی می‌روند و آن قرارداد فاجعه‌بار امضا می‌شود! گلایه غیرفوتبالی‌ها هم حمایت آشکار و پنهان و بیش‌از اندازه وزارت از ورزش فوتبال و یک باشگاه خاص است، به‌طوری که همگان شاهد بودند بدنه یک دولت متشکل از چند وزیر و معاون‌وزیر، علنا به حمایت از یک تیم فوتبال پرداختند و حتی شنیده شد مبالغ هنگفتی هم به حساب یک باشگاه واریز شده است. نکته‌ جالب این‌جاست که هر‌گاه شخصی مقابل وزیر ورزش قد علم می‌کرد و به انتقاد صریح می‌پرداخت، بویژه اگر سوژه انتقادش تیم خاص و علاقه‌مندی وزیر و اطرافیانش به این تیم بود، توسط یک تیم رسانه‌ای قدرتمند چنان مورد‌ هجمه قرار می‌گرفت که تا مدت‌ها از صحنه کنار می‌رفت. از کی‌روش گرفته تا احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی کاپیتان‌های تیم ملی، وقتی انتقادهایی را به وزیر ورزش و حمایت‌های علنی و آشکار وزارت و فدراسیون و سازمان لیگ از یک تیم خاص مطرح کردند و خواستار اهدای یک جام به آن تیم خاص و یک جام هم برای رقابت بین 15‌تیم لیگ برتری شدند، بعدها مورد هجوم تیم رسانه‌ای قدرتمند در فضای رسمی رسانه‌ای و فضای مجازی قرار گرفتند تا جایی‌که حتی رای مخفی حاج‌صفی در انتخابات فدراسیون فوتبال که یک موضوع کاملا شخصی است، به ابزاری برای تحقیر و تخریب او تبدیل شد.

حالا و در‌شرایطی که دوران سلطانی‌فر تمام شده، ظاهرا تیم رسانه‌ای خاص با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و سوژه جدیدشان هم سعید معروف است. کاپیتان دوست‌داشتنی تیم ملی والیبال که وداع تلخی با المپیک توکیو داشتند و به حق‌شان نرسیدند. روز‌ گذشته سایت یک نشریه معروف ورزشی نقل‌قول‌هایی را به واسطه یک مجری رادیویی به کاپیتان تیم ملی نسبت داد که البته از سوی امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم‌ملی والیبال ایران، تکذیب و او تاکید کرد مصاحبه‌ای که از سعید معروف منتشر شده کذب محض است. یکی از مجریان رادیو در برنامه‌ای مدعی شد سعید معروف پس از شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل ژاپن و حذف تیم ملی از المپیک، صحبت‌های بسیار جنجالی را مطرح کرده و به شدت به وزیر ورزش تاخته است. این مجری رادیو ادامه داد: «نکته‌ای که سعید معروف روی آن بسیار تاکید کرده، این است که با حضور سلطانی‌فر بر مسند وزارت ورزش، سال‌های سیاهی برای ورزش ایران رقم خورده است.» بر‌اساس اظهارات این مجری رادیو، سعید معروف در ادامه اظهاراتش با کنایه به قهرمانی پرسپولیس برای پنجمین بار متوالی گفته است: «وزیر ورزش بیشترین هم‌و غمش روی پوکر و گلات کردن یک تیم بوده و کلیت ورزش را فراموش کرده است.» انتشار این بخش از اظهاراتی که به معروف نسبت داده شد، کافی بود تا همان تیم قدرتمند رسانه‌ای و اتاق فکر مشهور، در فضای رسمی رسانه و شبکه‌های اجتماعی تخریب علیه کاپیتان تیم ملی را آغاز کنند، اتفاقی که پیش از این برای بسیاری از منتقدان سلطانی‌فر و تیم خاص رخ داده بود و هر‌کدام به نحوی مورد تاخت‌و تاز قرار گرفته بودند. هرچند معروف از طریق سرپرست تیم‌ ملی والیبال این اظهارات را تکذیب کرد اما به نظر می‌رسید کار از کار گذشته‌ و این بار پروژه حذف معروف کلید خورده بود.  پیرو این اتفاقات بود که روز گذشته رسانه‌ها نوشتند پاسور و سرپرست تیم‌ملی والیبال در پایان رقابت‌های المپیک توکیو از تیم ملی خداحافظی کردند. امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی والیبال کشورمان درمورد خداحافظی سعید معروف از تیم ملی گفت: «کار من هم در تیم ملی والیبال تمام شد و در رقابت‌های پیش‌رو قطعا در تیم ملی حضور نخواهم داشت. سعید هم تصمیمش را گرفته است. به زودی باید منتظر نامه خداحافظی کاپیتان باشیم. او در راه آمریکا‌‌ست و فکر می‌کنم زمانی‌ که به مقصدش برسد، نامه‌‌اش را منتشر کند. معروف به من گفت که احتمالا‌ در مسیر پروازی به آمریکا نامه‌اش را نوشته و به زودی منتشر خواهد کرد.»
خداحافظی اینستاگرامی کاپیتان معروف از تیم ملی
سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از حضور در بازی‌های ملی خداحافظی کرد و چنین نوشت: «خیلی تلاش کردم که توو پایان قصه بتونم زیر این پست حرفای دلمو بزنم ولی اونقدر زیاد بود که شاید کسی حوصله نمی‌کرد بخونه. این صفحه تنها جایی هست که تا الان توش حرفام زده‌شده و خواهد شد. قطعا به احترام همه دوستداران والیبال و بنده حقیر، در اولین فرصت، سوالای همه رو جواب خواهم داد و حتما سعی خواهم کرد که مثل همیشه کاملا شفاف و واضح صحبت کنم. البته بیشترش در جهت قدردانی از زحمات علاقه‌مندانی خواهد بود که تو این چند سال فعالیت ورزشم لطفشون شامل حالم بوده. هرچند دوست داشتم که تو سکوت از والیبال خداحافظی کنم ولی خوب زمان خوبیه واسه صحبت. به‌زودی میبینمتون.»

https://is.gd/AttOeL

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *